Język korzyści – skuteczne teksty sprzedażowe

Czy wiesz, co decyduje o tym, że kupujemy produkt lub usługę danej firmy, zakładając, że obie marki są porównywalne, a opinie klientów na ich temat podobne? Tym, co wpływa na nasze decyzje, są m.in. słowa, a konkretnie język korzyści! O nim właśnie chcę opowiedzieć Ci w tym artykule.

Język korzyści skuteczne teksty sprzedażowe

„Słowa są jak klucze. Potrafią otworzyć ludzkie serca, umysły i portfele”
Znalezione w sieci

Mój guru od tekstów sprzedażowych – Dariusz Puzyrkiewicz pisze na swojej stronie, że informacja nie sprzedaje! Suche fakty o produkcie lub usłudze nie przekonują. Potrzebne jest coś więcej!

Język korzyści – mów o kliencie!

W sprzedaży nie chodzi o to, aby mówić o sobie, swoim produkcie lub usłudze. Chodzi o to, by mówić o potrzebach, problemach i marzeniach klienta tych uświadomionych i tych, których jeszcze nie jest świadomy. Komunikując w opisie produktu czy usługi:

  • jaki problem rozwiązujemy
  • jak będzie wyglądało życie klienta z naszym produktem
  • co zyska

…jesteśmy w stanie przekonać go do zakupu. Oczywiście, jeśli to, co piszemy, jest zgodne z prawdą i jest rzeczywistą korzyścią dla klienta.

Dlatego tak ważne jest, by jak najlepiej poznać swoją grupę docelową, by pisać problemami, potrzebami i marzeniami ludzi. Poznasz je, obserwując komentarze pod produktami konkurencji, w social mediach, w grupach tematycznych. To doskonałe źródło wiedzy i sposób na zapoznanie się z językiem potencjalnych klientów.

Język korzyści to również historie

Język korzyści to również obrazowe historie, np. pokazujące zmianę, jaka wydarzy się dzięki naszemu produktowi/usłudze. Opisując produkt, można wyliczać i wymieniać realne korzyści albo opowiedzieć historię, w której korzyść sama się nasuwa. Historię, w której klient przejrzy się jak w lustrze i zobaczy siebie.

O jakich korzyściach chcą słuchać klienci?

W książce „Biblia Copywritingu” Dariusz Puzyrkiewicz przedstawia listę kontrolną pytań, na które klienci chcą znać odpowiedź, zanim kupią. Oto ona:

  • Jakich rezultatów mogę się spodziewać?
  • Czy są jakieś dowody na to, że to tak działa?
  • Jak szybko zobaczę efekty?
  • Czy muszę się na tym znać, by osiągnąć dobre rezultaty?
  • Czy to jest skomplikowane?

Ważne jest, by nie pisać o wszystkich szczegółach produktu czy usługi, a jedynie o tych, które mają znaczenie z punktu widzenia klienta.

Dobrze jest również pokazać swój wyróżnik. To odpowiedź na pytanie klienta, dlaczego nasz produkt jest lepszy od innych, podobnych?

Pisanie tekstów sprzedażowych to nie lada wyzwanie. W ich tworzeniu z pewnością pomoże Ci lektura książki „Biblia Copywritingu” Darka Puzyrkiewicza.

Jeśli potrzebujesz wsparcia, chętnie pomogę. Skontaktuj się ze mną tutaj.

Przeczytaj również – 10 powodów, dla których potrzebujesz dobrych treści.