10 powodów, dla których potrzebujesz dobrych treści

Prowadzisz własną firmę? Chcesz wyróżnić swoją markę, zbudować pozycję eksperta, poprawić widoczność witryny w Google i zdobywać klientów? Jednym z najważniejszych narzędzi pozwalających to osiągnąć są wartościowe treści. W tym artykule przedstawiam 10 powodów, dla których potrzebujesz je tworzyć.

10 powodów, dla których potrzebujesz dobrych treści

Żyjemy w świecie nadmiaru. Dotyczy to również treści. Czy nie masz wrażenia, że „atakują” Cię z każdej strony? To sprawia, że coraz częściej nie czytamy, a jedynie skanujemy wzrokiem. Skanowanie pozwala nam wyłapać w „tłumie” informacji to, co jest dla nas wartościowe, ciekawe.

Czy wiesz, że średni czas przeglądania treści wynosi 2 minuty i 27 sekund?*. Masz zatem zaledwie 3 minuty, aby przekonać odbiorcę do siebie i sprawić, że przeczyta Twój tekst.

Content marketing – Twój przepis na sukces!

Jak wynika ze statystyk HubSpot – 72% marketerów twierdzi, że dobra strategia dotycząca treści była głównym kluczem do ich sukcesu w 2018 roku.** Wartościowy content (treść) nadal is the king! Zacznijmy jednak od początku, czyli wyjaśnienia czym jest content marketing.

Content marketing (marketing treści) to tworzenie wartościowych treści wysokiej jakości odpowiadających na potrzeby grupy docelowej. Po czym poznać, że takie są?

  • Dają wiedzę (edukują)
  • Pomagają rozwiązać konkretne problemy
  • Odpowiadają na pytania odbiorcy
  • Bawią
  • Wzbudzają emocje
  • Są napisane jasnym i zrozumiałym językiem (językiem klienta).

Celem content marketingu jest budowanie pozycji eksperta, umacnianie relacji z odbiorcą, informowanie o marce, by zaistniała w świadomości odbiorców.

Grafika formy content marketingu

Marketing treści może mieć różne formy. Są wśród nich:

  • artykuły blogowe
  • artykuły sponsorowane (na inne blogi, do gazet itd.)
  • teksty na stronę www
  • infografiki
  • newsletter
  • podcast
  • posty do mediów społecznościowych
  • video
  • webinar
  • teksty sprzedażowe (na stronę www, do folderów, ulotek)
  • e-book.

W tym artykule skupię się na tym, na czym znam się najlepiej, czyli na tworzeniu contentu za pomocą słowa pisanego.

Dlaczego potrzebujesz tworzyć wartościowe treści?

Infografika 10 powodów, dla których potrzebujesz dobrych treści

Powód 1 – Przyciągają odbiorców, przemieniając ich w klientów

Ludzie szukają w Internecie odpowiedzi na pytania, rozwiązań swoich problemów. Szukając np. psychologa, przeczesują Internet. Przeglądają strony specjalistów z okolicy i wiesz, którego wybierają? Tego, który:

  • ma nowoczesną, przejrzystą i intuicyjną stronę internetową napisaną zrozumiałym językiem
  • w swojej witrynie jasno komunikuje komu, w czym i w jaki sposób pomaga
  • prowadzi bloga i publikuje na nim wartościowe treści napisane ludzkim językiem (językiem klienta).

Dobre treści wzbudzają zaufanie odbiorców do Twojej osoby, a następnie przemieniają ich w klientów.

Powód 2 – Budują pozycję eksperta

Prowadząc firmowego bloga, publikując na nim wartościowe treści, budujesz pozycję pomocnego eksperta w swojej dziedzinie.

Znana w psychologii reguła wzajemności mówi, że jeśli coś od kogoś otrzymamy, czujemy się w obowiązku, aby się odwdzięczyć. Działa ona również, gdy budujesz swoją markę. Dzieląc się ekspercką wiedzą, pomagasz. Za jakiś czas Twoi odbiorcy odwdzięczą Ci się, kupując Twoje produkty/usługi.

Powód 3 – Generują ruch na stronie

Pisząc bloga, dostarczając wartościowych treści, wskazówek, porad, dajesz swoim odbiorcom powód, by wracali na Twoją stronę i zaglądali do Ciebie. Przyzwyczajasz ich do regularnego kontaktu z Tobą.

Powód 4 – Wspierają sprzedaż

Tworząc wartościowe treści na bloga, przyciągasz odbiorców do witryny. Gdy do niej trafią i zobaczą, że za zapis do newslettera otrzymają wartościowy produkt, chętnie zostawią swój adres e-mail. W ten sposób zdobędziesz możliwość stałego kontaktu i informowania o swoich produktach/usługach. Tak działają lejki sprzedażowe (marketingowe), dzięki którym skutecznie zwiększysz sprzedaż.

Powód 5 – Poprawiają widoczność strony w Google

Google uwielbia świeże treści i nagradza strony, które je dostarczają wyższą pozycją w wyszukiwarce. Jeśli w Twojej firmowej witrynie znajdują się jedynie tzw. stałe i niezmienne treści na stronie głównej i podstronach, trudno będzie zwiększyć w niej ruch w sposób organiczny (bezpłatny).

Pisanie firmowego bloga w dłuższej perspektywie wpłynie korzystnie na pozycjonowanie strony w Google, co ułatwi użytkownikom znalezienie witryny. Pomoże w tym również pozycjonowanie tekstów pod SEO, płatna promocja w Google Ads czy social mediach.

Powód 6 – Mają „wirusowy” charakter

Świetnie napisane treści mają to do siebie, że odbiorcy chętnie się nimi dzielą. Udostępniają je w swoich social mediach, podsyłają znajomym, wspominają o nich na swoich stronach/blogach. W ten sposób docierasz do szerokiego grona odbiorców. Taka wirtualna poczta pantoflowa. ?

Powód 7 – Wyróżniają się z „tłumu”

Wartościowe treści przyciągają uwagę odbiorców. Wyróżniają się z tłumu innych tekstów znajdujących się w sieci. Dzieje się to już na etapie nagłówka. Jeśli ten jest odpowiednio zbudowany:

  • wzbudza zainteresowanie
  • intryguje
  • daje obietnicę, np. rozwiązania problemu odbiorcy
  • przypomina frazy najczęściej wpisywane przez użytkowników w wyszukiwarkę

…to jest duża szansa, że odbiorca będzie czytał dalej. Nie pozwól mu się rozczarować i daj mu wartość do samego końca!

Powód 8 – Tani sposób promowania firmy/marki

Dobrej jakości treści na blogu, w newsletterze to jeden z najtańszych sposobów promocji marki w sieci. Jeśli tworzysz je sam, oszczędność jest jeszcze większa. Zlecając ich napisanie copywriterowi, również inwestujesz niewiele w porównaniu z tym, jakie efekty uzyskasz. Przeczytaj również: Po co Ci copywriter? Opowieść o sile słowa.

Powód 9 – Pomagają budować relacje

Tak jak wspomniałam wyżej, tworząc wartościowe treści, przyciągasz odbiorców na stronę i umacniasz pozycję eksperta. Efektem „ubocznym” tych działań jest budowanie relacji z klientami. Jeśli będą dostatecznie silne, przełożą się na zakup Twoich produktów czy usług.

Powód 10 – Budują świadomość marki

Dobrej jakości treści budują w głowach potencjalnych klientów świadomość Twojej marki. Dzięki temu staje się ona bardziej znana. Content marketing to najlepszy sposób samodzielnego marketingu.

Mam nadzieję, że przekonałam Cię, że dobre treści to niezbędny element budowania marki. Dobrej jakości teksty to słowa z mocą. Zacznij je tworzyć i przekonaj się o ich sile! Jeśli potrzebujesz pomocy, zapraszam do kontaktu. Chętnie wesprę Twoje działania i napiszę coś dla Ciebie.

*źródło: https://www.hbrp.pl/b/jak-content-marketing-wspiera-sprzedaz/P184iBwCf

**źródło: https://www.hubspot.com/marketing-statistics