Jak napisać tekst na stronę ‘O mnie’? Jeśli zadajesz sobie to pytanie, to przychodzę z pomocą. Z tego artykułu dowiesz się, na co zwrócić uwagę, tworząc tekst na stronę ‘O mnie’ i dlaczego tak ważne jest to, co na niej napiszesz.
Strona ‘O mnie’ jest często drugą po stronie głównej najczęściej odwiedzaną podstroną. Czytelnik, trafiając do Twojej witryny, chce najpierw dowiedzieć się – komu i w czym pomagasz, a następnie – kto za tym stoi i dlaczego robi to, co robi? Jeśli znajdzie odpowiedź, zwiększysz swoje szanse na to, że wykona kolejny krok – zajrzy na blog, skontaktuje się z Tobą, by zapytać o produkt/usługę lub kupi.
Strona ‘O mnie’, to nie miejsce na Twoją reklamę!
Strona ‘O mnie’ często traktowana jest jak bilbord z napisem „Miejsce na Twoją reklamę”. Tworząc na nią tekst, pamiętaj o tym, kto będzie odbiorcą Twoich treści. Pisz z myślą o nim. To on jest najważniejszy i to o nim tak naprawdę jest podstrona ‘O mnie’. Czytając, powinien dostrzec, że jesteś właściwą osobą na właściwym miejscu, pomocnym ekspertem w swojej dziedzinie, który wie, jak rozwiązać jego problemy, potrzeby i zaspokoić pragnienia.
Jak napisać tekst na stronę ‘O mnie’ – wskazówki, które Ci w tym pomogą!
Jak zatem napisać tekst na stronę ‘O mnie’, by był ciekawy dla odbiorcy, autentyczny i przekonujący? Poniżej kilka wskazówek:
- Nie koncentruj się na sobie,
- Przedstaw się krótko, ciekawie i niebanalnie,
- Napisz komu i w czym pomagasz (zamiast pisać np. „jestem kosmetyczką” napisz to inaczej niż konkurencja, np. „pomagam kobietom poczuć się pięknie w swojej skórze”),
- Nie wchodź za bardzo w szczegóły (daty, lata ukończenia szkół/kursów nie są potrzebne),
- Przedstaw swoją misję (spójną z misją czytelnika/potencjalnego klienta),
- Pisząc o swoich umiejętnościach, doświadczeniu, powiedz, jak wykorzystujesz je w pracy,
- Zastosuj storytelling (opowiedz w ciekawy sposób swoją historię) – zajrzyj do mistrzyni w tym temacie – dr Moniki Górskiej,
- Pisz prostym i jasnym językiem (językiem odbiorcy/klienta), unikając branżowej terminologii.
Jak wygląda podstrona ‘O mnie’ w Twojej witrynie, social mediach? Czy wyróżnia Cię i pokazuje z najlepszej strony?
Przeczytaj również – 10 powodów, dla których potrzebujesz dobrych treści.
Nie wiesz, jak napisać tekst na stronę ‘O mnie’? Odpowiedz sobie na te pytania!
Co jeszcze pomoże Ci w pisaniu treści na stronę ‘O mnie’? Odpowiedzi na pytania. Jakie? O tym za chwilę. Najpierw opowiem Ci pewną historię.
Ostatnio klientka poprosiła mnie o teksty na stronę, gdy przyszło do pisania historii firmy – rodzinnej, wielopokoleniowej, w której pasja do tego, czym zajmują obecni właściciele, wzięła się od pradziada, zaczęłam zadawać pytania.
- Jaka jest szczegółowa historia firmy? (Ta ze starej strony była niekompletna),
- Jakim człowiekiem był pradziad?
- Jak zarażał swoją pasją?
- Czy wypowiadał jakieś słowa, które zostały w pamięci?
W ten oto sposób poznałam kilka ciekawych faktów z jego życia. Znalazł się jego odręcznie spisany życiorys i perełka w postaci książki z zapiskami mistrzów zawodu. Pierwszy zapisek pochodził z 1769 roku! Uwielbiam takie historie.
Co, jeśli Ty i Twoja firma nie masz aż tak ciekawej opowieści? Poszukaj smaczków, które nadają Twojej historii charakteru, zaciekawią, przekonają, że jesteś odpowiednią osobą na odpowiednim miejscu. Zapytaj siebie:
- Co jest ważne z punktu widzenia odbiorcy Twoich treści?
- Co ma wpływ na postrzeganie Twojej osoby, jak eksperta w swojej dziedzinie?
- Co wpłynęło na to, że robisz dziś to, co robisz?
- Jakie są Twoje wartości, którymi się kierujesz, prowadząc firmę?
Każda autentyczna historia ma duszę. Czasem trzeba jej trochę poszukać, zadać sobie kilka pytań, by znaleźć. Jeśli chcesz, by odbiorcy Ci uwierzyli i zbudowali z Tobą relację, opisz ją w ciekawy sposób.
Trzymam kciuki za Twoją historię, a jeśli potrzebujesz wsparcia w zadawaniu odpowiednich pytań lub napisaniu treści, zapraszam do kontaktu.