Top 5 talentów, które pomagają mi w pracy copywritera

Talenty test Gallupa

Niedawno zrobiłam Test Clifton Strengths znany bardziej jako test Talentów Gallupa w wersji rozszerzonej (34 talenty). Po nim zapisałam się na sesję u coach talentów Ingi Safader-Powroźnik, która pomogła mi bliżej im się przyjrzeć i podpowiedziała, jak jeszcze lepiej wykorzystywać je w działaniu i osiąganiu kolejnych celów. Spotkanie z nią uświadomiło mi też, że wielu talentów, które wskazał test, używam choć nieświadomie. O tym, jak wykorzystuję te z pierwszej piątki w pracy copywritera, prowadzeniu firmy i kontaktach z klientami, przeczytasz w tym artykule.

Na początku kilka słów o tym, na czym polega wspomniany Test Talentów Gallupa, dla osób, które jeszcze o nim nie słyszały. Jest to test pomagający odkryć naturalne talenty (wzorce myślenia, odczuwania, zachowań) i potencjał, co jest niezwykle pomocne w określaniu swojej ścieżki zawodowej. Jak dowiedziałam się od Ingi osoby, które mają okazję wykorzystywać swoje naturalne talenty w pracy:

  • czują się spełnione zawodowo,
  • czerpią satysfakcję z wykonywanych zadań,
  • nie mają potrzeby zmiany pracodawcy, więc rzadziej odchodzą z firmy.

Jak przebiega Test Talentów Gallupa?

Test można wykonać w dwóch wariantach TOP5 (5 talentów) i 34 talenty. Polega on na szybkich odpowiedziach na różne pytania. Dlaczego szybkich? Bo wtedy są one najbardziej wiarygodne i prawdziwe. Wykonanie testu zajęło mi około 40 minut. Potem otrzymałam raport wraz z opisem. Test Talentów Gallupa znajdziesz TUTAJ.

Moje top 5 talentów i jak wykorzystuję je w pracy copywritera

Talenty test Gallupa Aneta Beza

Jakie mam talenty? Oto one:

1. Maksymalista

Według definicji to osoba:

  • koncentrująca się na silnych stronach, jako sposobie stymulowania doskonałości osobistej i zespołowej,
  • starająca się przekształcić coś, co jest dobre w coś, co będzie doskonałe,
  • która nie ubolewa nad swoimi brakami, ale skupia się na swoich naturalnych talentach i chce je rozwijać,
  • lubiąca otaczać się ludźmi, którzy również dostrzegają swoje talenty i chcą je rozwijać.

Jak wykorzystuję ten talent w pracy copywriterki? Szlifuję teksty do perfekcji nie tylko swoje, ale również innych redagując je i nadając im odpowiedniego kształtu, by mogły pokazać się światu. Każdy czytam przynajmniej 3 razy, by zrobić z niego perłkę. Pisząc to, zorientowałam się, że 3 to w numerologii cyfra uosabiająca doskonałość, więc i tu ujawnia się mój maksymalista. 😉

Maksymalista powinien szukać ról, w których pomaga osiągać ludziom sukces (coaching, zarządzanie, mentoring, edukacja). Po przeczytaniu tych słów z raportu dostrzegłam, że po części już to robię, doradzając klientom, co mogą zmienić w tekstach/postach, by jeszcze lepiej trafiać w potrzeby grupy docelowej.

2. Optymista

To osoba, która:

  • zaraża entuzjazmem,
  • jest pełna nadziei i pozytywnych myśli,
  • potrafi sprawić, że inni zafascynują się swoimi zadaniami,
  • chętnie chwali innych,
  • patrzy na świat przez różowe okulary,
  • świętuje małe sukcesy,
  • jest przekonana, że życie jest piękne!

Jak działa mój optymista, gdy piszę? Przejawia się w tekstach i postach, które tworzę dla siebie i klientów. Staram się zawrzeć w nich pozytywne przesłanie, np. na temat tego, jak można:

  • zmienić coś na lepsze,
  • dostrzec drugie dno sytuacji lub lepsze życie z produktem,
  • rozwiązać dany problem/trudność.

Zarażam entuzjazmem i pomagam angażować społeczność, bo ludzie potrzebują dziś dobrej energii.

3. Odpowiedzialność

Osoba posiadająca ten talent czuje się odpowiedzialna psychicznie za to, co zadeklarowała. Kieruje się uczciwością i lojalnością. Jest niezawodna. Ma potrzebę, by doprowadzić sprawę do końca. Najlepiej czuje się, gdy ma swobodę w działaniu i realizowaniu swoich zobowiązań.

Przejawy odpowiedzialności w pracy coywritera? Myślę, że to właśnie dzięki temu talentowi tak dobrze czuję się w pracy freelancera. Nie mam szefa, nikt mnie nie kontroluje, a mimo to potrafię zmobilizować się do działania i realizować powierzone zadania.

Poczucie odpowiedzialności sprawia, że zawsze dotrzymuję terminów. Wiem, że klienci to cenią. Mam świadomość tego, że moja praca rzutuje na inne działania właścicieli firm, z którymi zwykle współpracuję. Odpowiedzialność pomaga mi budować dobre relacje biznesowe. Usłyszałam kiedyś od jednego klienta – trenera i coacha menedżerów, że mam „dobrze zorganizowany proces” ogromnie ucieszyło mnie, że inni to widzą i cenią.

4. Rozwijanie innych

Osoby z tym talentem umieją rozpoznać i wspierać potencjał innych osób. Dostrzegają w nich oznaki rozwoju. Czerpią z tego siłę i satysfakcję.

Rozwijanie innych w mojej pracy zawodowej? Ta cecha sprawia, że fascynują mnie inni ludzie, jestem ich ciekawa, a nowa współpraca jest dla mnie jak nowa przygoda! Cieszę się, że swoimi tekstami mogę pomagać innym rozwijać ich biznesy, gromadzić zaangażowaną społeczność, a może nawet dodawać im skrzydeł do dalszych działań na rzecz rozwoju firmy. Cieszę się z sukcesów moich klientów.

5. Zbieranie

Osoba z tym talentem ma potrzebę zbierania i archiwizowania różnych informacji, ale również rzeczy, słów, faktów, książek, cytatów. Ma typ umysłu, dla którego wszystko jest ciekawe.

Zbieranie w pracy copywritera. Ten talent sprawia, że z łatwością przychodzi mi research informacji do artykułów, ich selekcja oraz dzielenie się nimi w tekstach. Sprawia, że chętnie odpowiadam na pytania moich klientów i dzielę się wiedzą, którą już mam. Lubię również przyglądać się ciekawym słowom i zapamiętywać je.

Kolejne 5 moich talentów to: empatia, osiąganie, współzależność (przekonanie, że nic nie dzieje się bez przyczyny, a wszystko dzieje się po coś), komunikatywność, uczenie się.

Jeśli takie cechy przemawiają do Ciebie, zapraszam do kontaktu. Mój maksymalista dopracuje Twoje treści, optymista sprawi, że inni zobaczą w nich fajnego człowieka, eksperta w swojej dziedzinie, odpowiedzialność dopilnuje, by teksty były na czas, a rozwijanie innych sprawi, że chętnie poznam branżę, w której działasz. Na koniec użyję talentu zbieranie, by zrobić research i wyselekcjonować najważniejsze informacje, które ubiorę w odpowiednie słowa.

Przeczytaj również -> Copywriting. Opowieść o sile słowa.