Link building – co to takiego i jak wpływa na widoczność strony www w Google

W świecie marketingu internetowego link building to jedna z ważniejszych elementów strategii pozycjonowania strony www, a tym samym firmowych produktów czy usług. Jeśli nie wiesz, co to link building i jak wpływa on na pozycję witryny w wyszukiwarce Google, przeczytaj ten artykuł i dowiedz się więcej.

Czym jest link building?

Link building to nic innego, jak budowanie linków prowadzących do naszej strony internetowej z innych witryn.

Linki te traktowane są przez roboty Google, jak polecenia od innych stron. Wskazują na wartościową i jakościową treści, którą dobrze pokazać szerszemu gronu odbiorców. Im więcej wysokiej jakości linków prowadzi do naszej strony, tym wyższą pozycję możemy osiągnąć w wynikach wyszukiwania Google.

Korzyści z link buildingu

Link building to niezwykle ważna strategia pozycjonowania stron internetowych, która potrafi przynieść wiele korzyści:

  • skutecznie zwiększa widoczność w wyszukiwarkach,
  • przyciąga do witryny osoby zainteresowane tematyką, którą się zajmujemy, produktami czy usługami,
  • pomaga w budowaniu rozpoznawalności marki,
  • wyróżnia firmę na tle konkurencji,
  • wpływa na marketing i sprzedaż.

Link building – strategia budowania

Sposobów na budowanie linków zewnętrznych do własnej witryny jest wiele. Najważniejsze z nich to:

1. Tworzenie wartościowych treści

W skutecznym link buildingu kluczowe jest tworzenie dobrej jakości, unikatowych i ciekawych dla odbiorców treści. Dzięki temu budujemy linki w sposób naturalny. Wartościowe artykułu są chętnie udostępniane przez innych, np. linkowane na profilach innych osób w postach w social mediach.

2. Link exchange – wymiana linków

Kolejną strategią stosowaną w budowaniu widoczności witryny jest link exchange, czyli wymiana linków. Polega ona na nawiązaniu współpracy z innymi posiadaczami stron internetowych/portali o tematyce powiązanej z naszą branżą i wzajemne linkowanie na stronach. Ważne, aby linki prowadziły do wartościowych treści.

3. Artykuły gościnne

Inną formą budowania linków są tzw. artykuły gościnne. Ta forma współpracy polega na publikowaniu artykułów eksperckich i dzieleniu się wiedzą na innych stronach internetowych w zamian za umieszczenie w nich linku prowadzącego do naszej witryny. Z propozycją napisania artykułu gościnnego możemy wyjść sami. Ważne, aby dobrze dobrać sobie partnera do współpracy.

Link building – tego unikaj!

W link buildingu kluczowe jest budowanie linków w sposób naturalny i wartościowy. Chcąc zwiększyć widoczność swojej witryny dzięki strategiom link buildingowym, unikaj praktyk spamowych i umieszczania linków na małowartościowych, przypadkowych stronach. Mogą one zaszkodzić reputacji Twojej witryny. Pracując nad link buildingiem, postaw ma jakość, a nie na ilość. Google z pewnością to doceni i nagrodzi Cię wyższą pozycją w wyszukiwarce.

Link building a SEO

Aby link biulding spełniał swoją rolę, tworząc artykuły na firmowego bloga czy wpisy gościnne na inne strony www, potrzebujesz zadbać o jeszcze jeden ważny element. Teksty powinny być SEO friendly, czyli przyjazne zarówno dla czytelnika jak i dla wyszukiwarki Google. W tym celu potrzebujesz m.in. umieścić odpowiednie słowa i frazy kluczowe we właściwych miejscach, a także zadbać o nagłówek, lead, śródtytuły. Więcej na ten temat dowiesz się z wywiadu – SEO – pigułka wiedzy – rozmowa z Piotrem Kaletą.

Jeśli pisanie nie jest Twoją mocną stroną lub nie wiesz, jak tworzyć treści SEO friendly, zleć to copywriterowi. Chętnie Ci pomogę – napiszę treść od zera lub przeredaguję Twój artykuł, by był SEO friendly. Zapraszam do kontaktu i współpracy.