Pisanie oferty sprzedażowej wymaga wiedzy z obszaru marketingu, psychologii oraz perswazyjnego pisania. Potrzebne są też: dobry plan, określenie grupy docelowej oraz rozeznanie jej potrzeb, problemów, marzeń, obaw. Jak napisać ofertę, która sprzedaje? Podpowiadam w tym artykule.
Dobra oferta może przekształcić przypadkową osobę trafiającą na Twoją stronę www w lojalnego klienta, a jej brak sprawić, że pójdzie do konkurencji. Jeśli chcesz, by przyciągała, a nie zniechęcała, czytaj dalej, zdobądź potrzebną wiedzę i twórz skuteczne oferty.
Jak napisać ofertę, by była skuteczna?
Pisanie dobrej oferty wymaga czasu i pracy, ale dobrze je zainwestować, by była skutecznym narzędziem sprzedażowym. Zanim zaczniesz pisać, zastanów się, czy znasz już odpowiedzi na poniższe pytania:
1. Kto jest Twoją grupą docelową?
Kim może być osoba, która będzie czytała Twoją ofertę? W jakim jest wieku, jakiej płci, jakie ma wykształcenie, dochody, zainteresowania, język, jakim się posługuje, gdzie przebywa w sieci? Może jest kilka takich grup?
2. Jakie potrzeby, problemy, marzenia, wątpliwości mają Twoi potencjalni klienci, na które odpowiedzią są Twoje produkty lub usługi?
Poznanie ich pomoże Ci lepiej dopasować ofertę do ich oczekiwań. Jeśli nie masz jeszcze klientów, poczytaj opinie na stronie/profilach konkurencji, wypowiedzi w grupach tematycznych, np. na Facebooku i dowiedz się więcej na ten temat.
3. Jakie są kluczowe cechy i wyróżniki Twojego produktu/usługi istotne z punktu widzenia potencjalnego klienta?
Wyróżnikami może być nie tylko sam produkt, ale również, np. szybka obsługa klienta, ciekawe benefity, dodatkowe wsparcie, wartości marki, sposób dystrybucji produktu, komunikacji, historia marki, szybkość działania.
4. O co najczęściej pytają Cię potencjalni klienci w kontekście produktów/usług?
Zrób sobie listę takich pytań, to cenne źródło inspiracji do pisania różnego rodzaju contentu, w którym udzielisz odpowiedzi. Pytania klientów przydają Ci się do pisania oferty, ale również treści na stronę www, bloga, newslettera, postów do social mediów.
5. Czy masz referencje od zadowolonych klientów, case studies?
Są one tzw. dowodem społecznym potwierdzającym, że warto wybrać Twoje produkty/usługi. Opinie innych potrafią skutecznie przekonywać do zakupu.
6. Czy masz jakieś sukcesy, osiągnięcia, nagrody, certyfikaty, wyniki również w postaci konkretnych liczb, które mogą być argumentem za wyborem Twoich produktów lub usług?
Spisz je sobie, przydadzą Ci się na etapie pisania oferty.
7. Jakie są konkretne korzyści dla potencjalnych klientów z zakupu Twoich produktów lub usług?
Jak Twoje produkty/usługi zmieniają życie potencjalnych klientów na lepsze? Co ułatwiają?
Jak napisać ofertę krok po kroku?
Mając odpowiedzi na powyższe pytania, przejdź do pisania. Przygotowałam dla Ciebie checklistę kluczowych elementów dobrej oferty. Kolejność ich umieszczenia w ofercie ma znaczenie, bo nie wiem, czy wiesz, ale nie zaczynamy od sprzedaży. Oto one:
- Magnetyczny nagłówek przykuwający uwagę.
- Określenie problemu/potrzeby klienta i okazanie zrozumienia.
- Pokazanie sprawdzonego rozwiązania, ale nie w całości.
- Rozwianie wątpliwości i obiekcji.
- Uzasadnienie, dlaczego klient ma nam zaufać (kim jesteś, komu pomagasz, w jaki sposób, z kim pracujesz, z czego jesteś znany, jakie masz osiągnięcia, co Cię wyróżnia).
- Pokazanie sukcesów, referencji, liczb, innych dowodów społecznych.
- Przedstawienie korzyści.
- Opinie dotychczasowych klientów.
- Przedstawienie szczegółowej oferty.
- Gwarancje (jeśli możesz je dać).
- Ponaglenie (ograniczenie np. czasowe, ilościowe).
- Wezwanie do działania.
- Podsumowanie + opcja do zakupu/kontaktu.
O tym pamiętaj, zastanawiając się, jak napisać ofertę!
Pisząc ofertę, skup się na konkretach. Nie koloryzuj. Unikaj waty słownej i słów, które nie mają pokrycia w rzeczywistości. Klienta można oszukać, ale tylko raz… Unikaj również zbyt skomplikowanego, branżowego języka (może odstraszać).
Jeśli masz kilka różnych segmentów potencjalnych klientów, stwórz oferty dopasowane do każdego z nich.
Co jakiś czas zaglądaj do swojej oferty i aktualizuj ją. Twoi potencjalni klienci mogą się zmieniać, ich potrzeby, problemy, marzenia również, podobnie jak Twoje produkty czy usługi. Twoja oferta powinna iść w krok za tymi zmianami, by była skuteczna i spełniała swoją rolę.
Wsparcie w pisaniu oferty
Jeśli ciągle brakuje Ci czasu na napisanie dobrej oferty lub potrzebujesz zaktualizować obecną, skontaktuj się ze mną. Wspieram przedsiębiorców w pisaniu treści. Pomogę również Tobie.
Potrzebujesz dowodu społecznego świadczącego o tym, że jestem dobrym wyborem? Sprawdź – opinie moich dotychczasowych klientów.
Przeczytaj również -> Link building – co to takiego i jak wpływa na widoczność strony www w Google.