Copywriter cennik – ile kosztują teksty

„Copywriter cennik” to jedno z najczęściej wpisywanych w wyszukiwarkę haseł odnośnie usług związanych z pisaniem tekstów. Jeśli również interesuje Cię, ile kosztuje copywriting i skąd biorą się ceny w tej branży, w tym artykule znajdziesz odpowiedź.

Grafika copywriter cennik

Najczęstszym i pierwszym pytaniem, jakie zadają trafiający do mnie klienci, jest pytanie o cenę usługi copywritingu. Nic w tym dziwnego, w końcu każdy z nas chce kupować w dobrej cenie. Pytanie brzmi – jak rozpoznać czy cena jest dobra? I tutaj zaczyna się problem…

Rynkowe ceny copywritingu

Szukając copywritera, możesz znaleźć takiego, który napisze np. tekst blogowy za 10 zł za 1000 znaków ze spacją i takiego, który zrobi to za 50 zł lub 100 zł za tyle samo znaków!

Skąd te różnice? Otóż wiele osób z branży copywritingu walczy o klientów za pomocą cen, skrajnie je zaniżając. Wystarczy spojrzeć na portal Oferia.pl. Osobiście wystrzegałabym się ofert, w których stawki są bardzo niskie, np. 10-15 zł za 1000 znaków ze spacją i mniej. Osoby, które je wystawiają, często nie posiadają stosownych umiejętności. Chcą sobie dorobić myśląc, że pisać każdy może.

Korzystając z usługi za 10 zł za 1000 znaków ze spacją spodziewaj się:

  • tekstu niskiej jakości (z błędami stylistycznymi, ortograficznymi, językowymi)
  • tekstu powstałego metodą kopiuj – wklej (fragmenty tekstów z Internetu są kopiowane i sklejane w całość, jeśli Google to rozpozna nie licz na wysokie pozycjonowanie Twojej strony w wynikach wyszukiwania)
  • ściany tekstu bez przykuwających uwagę nagłówków, śródtytułów, wypunktowań ułatwiających odbiorcy czytanie tekstu.

Oczywiście i w tej stawce może się zdarzyć prawdziwa perełka!

Stawki 100 zł za 1000 znaków ze spacją to ceny większych agencji zatrudniających kilku lub kilkunastu pracowników.

Copywriter cennik, czyli czemu to tyle kosztuje?

Grafika copywriter cennik

Być może zastanawiasz się, czemu dobrej jakości teksty tyle kosztują i co składa się na cenę? Już wyjaśniam. Otóż o cenie usługi copywritingu w moim przypadku decyduje:

  • Rodzaj tworzonych treści. Teksty blogowe o tematyce lifestylowej są tańsze od tekstów specjalistycznych wymagających większego researchu. Z kolei teksty na stronę www wyceniam drożej niż teksty blogowe. Mimo że nie są zbyt długie, wymagają więcej kreatywności i umiejętności pisania tekstów sprzedażowych.
  • Czas poświęcony na stworzenie oryginalnego tekstu. Wielu osobom wydaje się, że napisanie dobrej jakości treści dla kogoś, kto robi to regularnie to przysłowiowa „bułka z masłem”. Otóż napisanie tekstu blogowego o długości np. 4000 znaków ze spacją to w zależności od tematu od 3 nawet do 5 godzin pracy! W czas pracy wchodzi research, pisanie, dodanie śródtytułów, redakcja i korekta (bez redakcji i korekty nie ma dobrego tekstu). Osobiście porównałabym pisanie do rzeźbienia z tą różnicą, że tworzywem jest słowo. To często mozolna praca. Jej efektem jest oryginalny, wygładzony i przystępnie napisany tekst, który lekko się czyta.
  • Optymalizacja tekstu pod SEO (na życzenie klienta). Polega ona m.in. na odpowiednim doborze słów kluczowych (słów wpisywanych przez użytkownika do wyszukiwarki) za pomocą narzędzi online i odpowiednim wpleceniu ich w tekst.
  • Koszty związane z prowadzeniem własnej działalności. Mając działalność gospodarczą, ponoszę comiesięczne koszty jej prowadzenia (ZUS, podatek dochodowy, księgowa). Będąc moim klientem/klientką otrzymujesz fakturę, którą możesz wrzucić w koszty firmy.
  • Lata nauki poświęcone na zdobycie wykształcenia kierunkowego (ukończyłam polonistykę i podyplomowo dziennikarstwo). To daje gwarancję, że napisane teksty będą poprawne pod względem stylistycznym i językowym.
  • Rosnące koszty życia. Dotyczą każdego z nas. 🙂

Wierzchołek góry lodowej, a pod nim…

Zamawiając teksty, pamiętaj proszę, że jest on jedynie „wierzchołkiem góry lodowej”, którą widzisz. Pod jej powierzchnią kryją się godziny pracy poświęcone na research, pisanie, redagowanie, korektę, wyszukiwanie słów kluczowych i sensowne umieszczenie ich w tekście.

Jeśli trafiłeś na moją stronę po wpisaniu w Google frazy „copywriter cennik”, to sprawdź mój cennik usług.

Google lubi świeże, oryginalne treści wysokiej jakości. Nagradza strony, które ich dostarczają wyższą pozycją w wynikach wyszukiwania. Jeśli potrzebujesz tekstów, zapraszam do kontaktu. Z przyjemnością napiszę je dla Ciebie.

Przeczytaj również o 10 powodach, dla których potrzebujesz dobrych treści.